Review | Het boek Nederland - vakantie in eigen land van team REiSREPORT

Een toffe reis naar een exotische bestemming lijkt nog steeds heel ver weg. Maar waarom zou je eigenlijk zo ver willen reizen als Nederland ook een ontzettend leuke vakantiebestemming is? Marlou en Godfried van het reisplatform REiSREPORT stapten in hun auto en reden bijna 4500 kilometer door ons eigen kikkerlandje op zoek naar de mooiste en rustigste plekjes. Het resultaat? Het boek - of eigenlijk 'de reisgids' - Nederland - vakantie in eigen land!

De omslag van Nederland - vakantie in eigen land

Marlou en Godfried over Nederland - vakantie in eigen land: "Ontdek 20 bijzondere regio's in Nederland, weg van de drukte. Voor een weekend weg of langere vakantie in eigen land omgeven door natuur, rust, veel ruimte en vriendelijke mensen.

Deze inhoudelijke reisgids is voorzien van prachtige foto's en achtergrondverhalen. We nemen je mee door eeuwenoude polders met fraaie windmolens, glooiende landschappen met statige kastelen, waterrijke natuurgebieden, schaduwrijke bossen en langs de mooiste dorpjes van Nederland.

Reis mee door 20 nationale landschappen die ons land rijk is, met elk een geheel eigen karakter. We helpen je bovendien ook praktisch op weg om deze landschappen zelf te ontdekken met tientallen fiets- en wandelroutes, kaarten, zorgvuldig geselecteerde overnachtingstips en veel achtergrondinformatie. Op een verrassende manier leer je Nederland zo nog beter kennen."

De vormgeving is strak met een groen kleuraccent

Mijn review

Ik was natuurlijk super enthousiast toen deze paperback op de mat viel. Inspiratie opdoen voor leuke tripjes in Nederland is altijd een goed idee en dat gaat vast en zeker lukken met dit 216 pagina's tellende boek. In de reisgids staat het thema 'rust en ruimte' centraal. Daarom vind je er tips over 20 verschillende nationale landschappen: van Laag Holland tot Zuid Limburg en van Zuidwest Zeeland tot Drentsche Aa. In elk nationaal landschap hebben Marlou en Godfried interessante feitjes, wandel- en fietsroutes, de tofste bezienswaardigheden en unieke accommodaties voor je geselecteerd.

Naast de vele tips en achtergrondinformatie barst het boek van de mooie, realistische foto's. Ook zijn er vele droneshots gebruikt voor het boek! De beelden in combinatie met de relatief grote hoeveelheid tekst geven je een optimaal beeld van de gebieden.

Verder is het mogelijk om een app te downloaden op je telefoon of tablet. Hierin vind je alle in het boek genoemde bezienswaardigheden, accommodaties en meer op een interactieve kaart. Na het aanmaken van een account geef je aan hoe lang je weg wilt. Geef je 1 dag aan? Dan toont de kaart alle bezienswaardigheden bij jou in de buurt die geschikt zijn voor een dagje uit. Klik je de hotspot aan, dan zie je het adres en hoeveel kilometer de hotspot van je verwijderd is. Een leuke toevoeging aan het boek, omdat je in een oogopslag kunt zien welke bezienswaardigheden bij jou in de buurt liggen. Je ziet vervolgens echter geen foto van de hotspot, dus voor het opdoen van inspiratie zou ik de app achterwege laten en lekker het boek openslaan!

216 pagina's aan mooie foto's en toffe tips

Kortom: een heerlijk boek om met dit herfstige weer erbij te pakken en inspiratie op te doen voor je volgende tripje in Nederland! Of dit nou een dagje uit, weekendje weg of langere vakantie wordt, met dit boek vind je hoe dan ook de ideale bestemming!

Ook inspiratie opdoen? Koop de luxe reisgids Nederland - vakantie in eigen land van team REiSREPORT via Bol.com voor €20.

Meer lezen over toffe reisproducten?

Dit artikel bevat affiliate links